Case Study – Interxion

Hoe ontwikkel je kernwaarden voor een organisatie met 1500 medewerkers in elf verschillende landen? En hoe zorg je ervoor dat deze door alle medewerkers geleefd worden, om op die manier zowel de medewerkerstevredenheid als de klanttevredenheid te vergroten?

Speciaal voor Interxion ontwikkelden wij de ‘Connect Game‘, een serious game rond de kernwaarden van Interxion. Wij gebruikten hiervoor de impact van leren door ervaring. Dit stelde alle medewerkers in staat de kernwaarden niet alleen te leren kennen, maar ook te beleven, te doorleven en toe te passen in het dagelijkse werk.

Beweging & energie

Chris van Voorthuysen, HR-directeur Interxion: “De Connect Game initieerde een dialoog over onze kernwaarden tussen medewerkers op alle niveaus van de organisatie, uit 11 verschillende landen. Je kon tussen de medewerkers een gevoel van urgentie proeven. Door de game met verschillende teams te spelen, kwamen gesprekken op gang over de dagelijkse praktijk en hoe ze deze waarden in hun werk moeten toepassen.

Het was voor het eerst dat de kernwaarden tot leven kwamen. Het was niet langer een corporate idee, maar een manier van werken. Het was bijzonder om de energie en opwinding te ervaren, vooral toen er in dezelfde ruimte meerdere games gespeeld werden. Zelfs na het uitrollen hoor ik de medewerkers voortdurend praten over de kernwaarden, de sessies en de Connect Game.”

Tastbare impact

Na het spelen van de serious game begrepen alle medewerkers de betekenis van de kernwaarden, de waarde voor de organisatie en de impact op de bedrijfscontext. Zij merkten bovendien duidelijk verschil in gedrag tussen het in meerdere of in mindere mate naleven van de kernwaarden.

Volgens Chris van Voorthuysen, HR-directeur van Interxion, is de belangrijkste impact van de ‘Connect Game‘ dat “alle medewerkers begonnen te beseffen dat kernwaarden niet alleen te maken hebben met de organisatie als geheel, maar dat ze een directe inspanning van iedereen vereisen. Het veranderde een stuk papier met abstracte woorden in een praktische tool die van waarde is voor ieders dagelijkse praktijk.”

Heeft de ervaring van Interxion je geïnspireerd en wil je graag meer weten over de impact en toegevoegde waarde van de inzet van serious games binnen jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op, wij denken graag met je mee over de mogelijkheden.

 

“Het veranderde een stuk papier met abstracte woorden in een praktische tool die van waarde is voor ieders dagelijkse praktijk.”

Chris van Voorthuysen – HR-directeur Interxion